tisdag 18 augusti 2009

18

nyss hemkommen från BM Anna. vi pratade om hurvida bebisen låg, fortfarande med huvudet nedåt dock rörligt. hjärtljuden låg och pendlade mellan 140-145, men det var efter att hon hade bökat och kännt efter huvudet, så Kotten var lite uppjagad ;)
SFmåttet ligger på 36 och mitt blodtryck 130/70 fortfarande.

fick lite papper om förlossningen, en lista där det står vad som kan vara bra att packa ner i bbväskan. och så fick jag ett litet frågeformulär att fylla i. typ förlossningsbrev.
nästa gång vi ska dit är den 2a september, hoppas det är sista gången jag träffar Anna som gravid :P då är det ju bara 3 dagar kvar tills Kotten ska vara färdigbakad =)

utanför mottagningen så träffade jag på Jenny och Tyra, jenny hade varit på IKEA och köpt med sig ett skötunderlägg till mig. tack tack =)
och så satt det ett par från våran föräldragrupp där. stackarn går på övertid nu, en vecka och tre dagar. hoppas jag slipper gå så länge.

nej, nu måste jag hänga lite tvätt. tog in tvätten som har hängt ute på våran omkullblåsta tvättställning. Robban hotade med att jag inte skulle få köpa nå mer sängkläder om jag inte tog in dom som höll på att börja mögla därute :P ja jag är lite lat av mig ;))

huj på er!!

1 kommentar: