torsdag 24 september 2009

uppdatering

nu var det ett tag sen jag skrev här. men jag anser mig förlåten på en gång när jag tänker på den lilla Lucas som styr dagarna här hemma =)

vi har nu varit hemma i två veckor och jag tycker det funkar bra. han är en snäll bebis, lite knorr har det varit den här veckan. han har varit väldigt gasig i magen och då blir man en ledsen bebis med en massa skrik och avbrutna sovstunder.
men nu har vi fått hem Minifom, en "medicin" som minskar gasbubblorna i tarmarna. nu är Lucas en mycket gladare bebis igen =)
men annars så.. ja han äter sover och skiter. typ i den ordningen. men nu har han även börjat vara mer och mer vaken, i början var det ju bara äta sova skita som gällde :P

men det är ofattbart att den där underbara lilla varelsen har legat i min mage. att han är ett resultat av min och Robbans kärlek till varandra. man kan säga att lyckan är total här hemma.
och jag måste säga att Robban är obetalbar, han ställer upp på att fixa allt här hemma när jag inte orkar. och jag får till och med liv i honom på nätterna, han får ibland ta Lucas och söva honom så att jag får sova lite extra . känns skönt, för det tar en hel del på en att amma var tredje timme.

nej, nu ska jag passa på att gosa lite med Venus medans lillen sover.
huj på er!!

1 kommentar:

  1. Tack för tipset då behöver jag inte packa med en halv resväska med bara kläder:P:P Tur att du berättade dte om hud mot hud det hade jag inte tänkt på jag som tänkt tvinga killen att raka bringan, och då sticks det rätt rejält ett tag efetr:P:P skulle inte vara så kul om bäsen får massa utslag:P:P åhh vad mysigt det låter:):) vill cokså ha min bäse NU:) Härligt att höra att allt går bra:) en kompis berättade också att tuttarna kommer spruta när jag beklagade mig hihi:P:P hoppas på mer bilder på eran sötnos:)

    SvaraRadera