tisdag 1 september 2009

fyra

idag så blev det officiellt. Robban är nu pappa till Kotten även på papper =)
var ner i morse och träffade en från soc, så nu är verkligen allt klart för Kottens ankomst.

lite läskigt var det ju att läsa på Aftonbladet i morse om de tre spädbarnen som hade dött av en resistent bakterie. låter kanske illa, men jag blev lugnare när jag såg att det var på avdelning 69, den för sjuka och för tidigt födda barn. Kotten kommer ju vara allt annat än för tidigt född iaf, sjuk kan jag inte uttala mig om, men hoppas ju såklart att h*n är frisk =)
och så litar jag på att dom har tagit tag i det här ordentligt för att förhindra att bakterien sprider sig, dessutom så hade de ju inte hittat spår av den på nån annan avdelning heller.
och att personalen är extra noggranna med hygienen nu. och det är dom väl när mediaSverige har fått "nys" om smittan.

det finns så mkt att oroa sig för när det gäller förlossning och spädbarn och allt som hör till. jag känner bara att jag inte orkar oroa mig för allt. först var det svininfluensan och nu denna bakterie. tro inte att jag inte bryr mig om mitt ofödda barn, för det gör jag. men jag känner att händer det så händer det. jag kan inte mer än att försöka hålla sjuka och smittade borta från Kotten.
som sagt, det finns så mkt man oroar sig för.. varför inte släppa det man inte kan påverka och lita på att personalen kan sitt jobb? fokusera på det bra istället. i de allra flesta fallen så går det ju bra!!

nu ska jag lägga mig på sängen en stund.
huj på er!

2 kommentarer:

  1. Tänkte på dig och på vad du kände när det rullades ut på nyheterna i morse. Men det är bra att du tar det med ro. Koncentrera dig på er och inte på allt annat runt ikring. Puss!

    SvaraRadera
  2. Grattis till att Kotten hittat ut!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera